michielenmarlinda.reismee.nl

Onze inzet bij de Arusha Vineyard Church

Sinds een aantal weken zijn we begonnen met nieuwe en erg leuke vrijwilligerstaken bij de kerk.

Welcome Team.
Al verschillende keren is aan ons gevraagd of we niet bij het Welcome Team zouden willen. Sinds begin september zitten we officieel in dit leuke en jonge team. Er zitten veel vrienden van ons in dit team. Wat moeten we zoal doen? Een keer in de 3 á 4 weken hebben we ‘dienst’. Dan trekken we een oranje shirt aan met voorop WELCOME Karibu (Karibu is welkom in het Swahili) en achterop: Questions, ask me? Taken als mensen welkom heten bij de ingang, een gesprekje aangaan, een plek aanwijzen in de kerk voor de laatkomers en helpen met het rondgaan van de collectezakken. Tot nu toe vinden we het erg leuk om te doen. En vooral de lachspieren worden hierbij goed getraind, want het is de bedoeling dat je de mensen met een glimlach begroet.

Sprouts Team.
Sinds een paar weken zitten we ook officieel in het Sprouts Team voor de 3 tot en met 5-jarigen. Dit is de zondagsschool. Er is al geruime tijd een groot tekort aan mensen voor de zondagsschool en eind augustus is hier meerdere keren een oproep voor gedaan. We hebben besloten om dit te doen omdat we het gewoon heel leuk vinden om met kinderen te werken en onze talenten hiervoor willen inzetten. Hoe verloopt zo’n zondagsschool? Na het zingen van de liederen en net voordat de preek begint mogen de kinderen naar de zondagsschool. Eerst gaan we bidden en vertellen we een Bijbelverhaal. Daarna doen we een leuke knutselactiviteit aan de hand van het verhaal. Zo hebben wij afgelopen zondag verteld over Noach en een mooie regenboog gemaakt. Ten slotte mogen de kinderen nog even spelen totdat de ouders komen om hen op te halen.

We zijn erg blij dat we op deze manier meer kunnen betekenen voor de Arusha Vineyard Church. Het voelt goed om ons in te zetten voor de kerk en zo een bijdrage te kunnen leveren aan Zijn Koninkrijk.

Dirk

Mooi om te zien dat jullie met zoveel plezier en inzet bezig zijn in de kerk waar wij ook zo genoten hebben van de dienst toen wij bij jullie waren

Michiel&Marlinda

We zijn met deze mooie en levendige gemeente. En fijn om te dienen op verschillende manieren. Erg leuk dat jullie ook in onze kerk zijn geweest!