michielenmarlinda.reismee.nl

Michiel's week bij de East African Chipkizi Cup 2018

Zoals jullie weten is Michiel op dit moment nog in Tanzania. Nadat onze school dicht ging op vrijdag 7 december stond er het grootste voetbalevent van het jaar op de kalender bij de Future Stars Academy (FSA); de East African Chipkizi Cup 2018 van 11 tot en met 16 december. De FSA organiseerde dit jaar dit grote voetbalevent voor het 9e keer op rij. Het is het grootste jeugdvoetbaltoernooi in Oost-Afrika en wordt gehouden in Arusha. Elk jaar komen er minimaal 1000 kinderen/jongeren voetballen op dit mooie toernooi. Dit jaar hadden we rond de 120 teams en zaten we weer dik boven de 1000 voetballende kinderen/jongeren
Wat een geweldige week en een prachtige ervaring was het! Van dinsdag tot en met donderdag voetbalden de U17 boys, U20 boys en U20 girls. Vanaf vrijdag werd het helemaal een drukte. Toen kwamen de U7 tot en met U15 boys er ook nog eens bij. Dit betekent: chaos! Onwijs veel teams melden zich bij de ingang van het ‘sportpark’. Sommige hebben nog niet eens betaald, het andere team zegt ineens: hé we zijn met 3 teams in plaats van 2 en ga zo maar door. Ook wordt er vaak heel erg vals gespeeld en wordt er écht alles aan gedaan om te winnen. Ook al gaat het tegen de regels in. Vooral de Keniaanse coaches en ouders vielen in negatieve zin op. Dit kostte ons als organisatie heel veel tijd en energie.
Het waren 6 zware dagen. Om 5 uur eruit en ’s avonds om 8 uur weer thuis. Maar wat een ervaring! Als organisatie kregen we ook veel complimenten van ouders en coaches. Michiel heeft enorm genoten van dit prachtige event en vond het prachtig om mee te maken. Ook heeft hij besloten om te stoppen met vrijwilligerswerk als Assistent Manager bij de FSA. Hij heeft het nu ongeveer 1 jaar en 4 maanden gedaan en kijkt terug op een mooie en leerzame periode.
Michiel vliegt morgen terug naar Nederland. Dan zijn we als gezinnetje weer samen. En daar hebben we echt naar uitgekeken! Genieten van elkaar, onze mooie mannetje Manuel, familie en vrienden.