michielenmarlinda.reismee.nl

Jeugddag in de kerk: Eenheid & Diversiteit

Afgelopen maand hadden we in de kerk een Jeugddag. Deze dag stond in het teken van de jeugd. Wat betekent dat de jeugd de dienst organiseert en verzorgd en na de dienst zijn er activiteiten voor de jeugd. Het thema van de dienst was Eenheid & Diversiteit.
Samen met de vrouw van de dominee en een aantal jongeren hebben we de dienst georganiseerd. Marlinda heeft ook deelgenomen aan twee sketches tijdens de dienst.

Ook lieten vier jongeren zich dopen tijdens de dienst en vertelden zij hun getuigenis.
Na de dienst hebben we met elkaar een Afrikaanse maaltijd gegeten: Pilau. Dit is rijst met kruiden en vlees. Een soort Afrikaanse nasi.
Daarna was het tijd voor spelletjes! Wij hebben samen de spellen uitgedacht en voorbereid. Tanzanianen vinden spelletjes heel leuk, maar kennen bijna geen spelletjes. De meeste spellen die we met ze deden waren dan ook nieuw voor hen.
We hebben teams gemaakt en bij elk spel kon je als team punten verdienen. Aan het eind kwam hier natuurlijk een winnaar uit.
Iedereen heeft enorm zijn best gedaan en vooral genoten van alle spellen. Zo hebben we ballonnentrap gedaan, snoephappen, een toren van toiletrollen bouwen, de geblinddoekte race, acrogym en nog veel meer.

De dag hebben we afgesloten met het roosteren van marshmallows en iedereen heeft gedeeld waar hij/zij op dit moment heel dankbaar voor is.

Het was mooi om deze dag met de jeugd door te brengen. We merken in onze kerk dat de jeugd hier erg behoefte aan heeft, maar niet in staat is om dit zelf te organiseren. We zijn dankbaar dat we onze talenten konden inzetten en zo met elkaar mooie momenten mochten beleven!

Dirk

Mooi om te zien dat je doormiddel van spelletjes en gezellig samen zijn de jeugd bij de kerk kunt krijgen en houden en zo over God te vertellen.mooi werk

Michiel&Marlinda

We hebben inderdaad een fantastische dag gehad! Mooi om te zien dat God door gaat met Zijn werk, ook bij de jeugd van deze kerk, en dat wij op deze manier kunnen helpen.