michielenmarlinda.reismee.nl

Waterpret op de school!

Op onze school doen we ook spelletjes met water. De kinderen hebben dan echt de grootste lol. Momenteel is het erg heet buiten en daardoor natuurlijk erg leuk om wat met water te doen. De Tanzaniaanse ouders kennen deze ‘waterpret’ al helemaal niet, daardoor vinden we het extra leuk om dit voor de kinderen te doen. Zo hebben we pas een badje opgezet en die gevuld met water. Ze mochten erin lopen en een beetje springen. Wat een pret! Vrijdag hadden we nog een spannende water race. Er werden twee teams gemaakt en de kinderen moesten het dan tegen elkaar opnemen. Water pakken uit de ene emmer met een beker in je hand en dit al lopend/rennend overbrengen naar de emmer aan de andere kant. En dan zo snel mogelijk terug. Wat hebben de kinderen genoten! Met dit spel leren de kinderen onder andere omgaan met winst en verlies, wat in de Tanzaniaanse cultuur zelfs bij volwassen nog een moeilijk punt is. De kinderen hebben het goed gedaan en erg genoten!

Dirk

Wat leuk om te zien dat je met wat water de kinderen iets kan leren zodat ze in de praktijk beter met elkaar om kunnen gaan .top

Michiel&Marlinda

Het was erg leuk om met de kinderen activiteiten met water te doen. Ze hebben er wat van geleerd en er natuurlijk enorm van genoten!