michielenmarlinda.reismee.nl

De eerste weken in Tanzania

Wat zijn de eerste weken toch omgevlogen! Na een prachtige periode in Nederland moesten we er toch weer aan geloven. En dat viel de eerste weken niet mee. We zaten nog half met ons hoofd in Nederland en half al in Tanzania. De eerste zondag van januari gingen we al wel gelijk naar de kerk hier in Tanzania, om iedereen weer te spreken en te ontmoeten. Ze waren zo blij om ons weer te zien. WELCOME BACK! Thank you! En maandag 8 januari was alweer de eerste schooldag. Dus heel veel tijd om goed uit te rusten was er ook niet, want we kwamen de vrijdag ervoor ’s avonds aan in ons huisje in Arusha.

We hebben nu al weer 4 weken op de school gewerkt. We genieten erg van ons werk. Wat waren de kinderen blij dat ze eindelijk weer naar school konden! En je zou toch denken dat ze liever langer vakantie wilden hebben. Maar nee hoor, de kinderen wilden heel graag naar school. Het was fantastisch om al die lieve kinderkoppies weer te zien na een lange vakantie. In Tanzania maakt het niet uit wanneer je je kind brengt. De eerste twee weken waren daardoor ook een beetje rommelig. Sommige ouders sms’ten ons ook: zijn jullie weer open? Uhm ja, al 1,5 week. Uhm ja inderdaad. Uhm, we hebben u vorig jaar verteld op welke datum we weer open zouden gaan. Dat soort dingen maken we hier bijna dagelijks mee en daar staan we dan ook niet echt meer van te kijken. Soms is het ook wel heel komisch.

Inmiddels hebben we al 15 mooie kinderen op onze school. Zo hebben we er een baby van 4 maanden bij. Haar naam is Aria en ze lacht veel, slaapt goed en drinkt goed. We zijn ontzettend blij met haar. Ook hebben we Maynard weer terug. Hij was vorig jaar al een paar weken op de school. De ouders hebben hem toch weer naar ons gebracht, vooral omdat ze vinden dat wij ontzettend goed voor hem zorgen en dat kinderen op onze school echt vooruitgang boeken. Iets wat niet echt vanzelfsprekend is in Tanzania. Op heel veel scholen gaan de kinderen niet zo hard en goed vooruit als op onze school. De ouders zijn heel tevreden tot nu toe en daar zijn we best een trots op. Het is elke dag hard werken, maar we boeken nu al veel resultaat. Ook Earl is nieuw op onze school. Een nieuwsgierige en uitbundige jongen van 3,5 jaar. Zijn moeder vertelde ons dat hij ook een poos op een andere school heeft gezeten, maar dat ze het idee had dat hij niets leerde. Ook sprak hij nog bijna geen Engels wat ze wel heel belangrijk vond. Na twee weken vertelde ze ons trots dat Earl al zoveel had geleerd. Hij sprak al een beetje Engels en hij was thuis aan het zingen. Dit had hij nog nooit eerder gedaan. Tenslotte is Glory nieuw op onze school. En enthousiast meisje en echt een boefje. Zij gaat ook al enorm vooruit op onze school. Haar ouders zijn nu al enorm tevreden.

We zien echt dat God aan het werk is op onze school. We danken Hem voor alle kinderen die hij al naar onze school heeft gebracht en gaat brengen in de toekomst. Daar hebben we alle vertrouwen in. We willen graag meer kinderen op onze school, wilt u daarvoor bidden?

Anneke

Mooi om jullie enthousiaste nieuwsbrief te lezen !!
Veel plezier en zegen op jullie werk !!

Dirk

Hoi M&M mooi om te zien dat nieuwe hek bij school .geld is zo goed besteed. Ik herken Ringo op de foto leuk om hem zo bezig te zien. Super dat de ouders vooruitgang zien bij hun kinderen .succes het jullie werk .Gr pa

Michiel&Marlinda

Bedankt voor de leuke reacties. We zijn erg blij met de nieuwe kinderen op onze school. Ook zijn de ouders erg tevreden tot nu toe.