michielenmarlinda.reismee.nl

Een fantastische tijd in Nederland!

In december zijn wij voor drie en een halve week in Nederland geweest. We kwamen midden in de sneeuw terug. Super leuk natuurlijk! Maar ook erg koud! Maar gelukkig stonden onze ouders klaar op Schiphol met onze dikke winterjas.

Drie en een halve week klinkt best lang, maar eigenlijk was het weer veel te kort. We hadden zoveel dingen te doen en wilden zo veel mensen zien. Het was dan ook geen vakantie voor ons. We zijn niet echt tot rust gekomen. Maar het was wel een super fijne tijd! En we waren heel erg blij dat we konden ‘logeren’ in het huis van Marlinda’s ouders.

We hebben onder andere de Kringloop winkel en de Action geplunderd. Hier in Tanzania zijn maar weinig leuke dingen voor onze school te koop. En al helemaal niet voor een goedkoop prijsje. Ook hebben we speelgoed en andere spulletjes voor de school gedoneerd gekregen. Super leuk!

We hebben al een paar nieuwe spullen in de klas neergezet. De kinderen en leerkrachten zijn er super blij mee! We willen de spulletjes in delen op de school in gebruik nemen, zodat de kinderen niet in een keer overladen worden met nieuw speelgoed speciaal en bijzonder blijft als er iets nieuws is.
We hebben in Nederland presentaties gegeven op basisschool de Da Costa school in Nunspeet en in de Vrije Evangelische Gemeente Nunspeet (VEG) waar we naar de kerk gaan.

Natuurlijk hebben we ook zoveel mogelijk familie en vrienden bezocht. Zo zijn we bijvoorbeeld ook weer naar goede vrienden geweest in Rotterdam en hebben daar geholpen bij een basisschool met liedjes zingen en chocolade melk uitdelen.

Het was heel fijn om weer in de VEG te zijn. We hebben ons laten dopen en vonden het heel fijn en bijzonder om dit samen met heel veel mensen te mogen doen.

We hadden een hele lange terugreis naar Tanzania. Het duurde 2 dagen en een nacht voordat we weer thuis waren. We kwamen gelukkig zonder problemen het land binnen. We moesten onze koffers open doen en onze spullen werden gecontroleerd. Ze keken wel heel raar toen ze hagelslag, pepernoten en satesaus zagen. Dat kennen ze helemaal niet. Er werd ons verteld dat we van tevoren hadden moeten aangeven dat we dit zouden meenemen en dat er extra kosten aan verbonden waren. En dat je niet allemaal speelgoed mee mocht nemen. Dit zijn nieuwe regels waar we niets vanaf wisten. Uiteindelijk was het wel allemaal goed en mochten we de koffers met alles erin meenemen. Hier zijn we ontzettend blij mee! Het is fijn om weer terug te zijn in ons huisje in Arusha en we kijken terug op een mooie tijd samen met iedereen in NL.

Anneke

Het was weer leuk om jullie nieuwsbrief te lezen.
Mooi dat jullie fijne weken in Nederland hebben gehad.
Je zag jullie ook genieten hier.
Ook wij hebben mooie momenten met jullie gehad !!
Voor de komende tijd heel veel plezier en zegen !!

Liefs Arie en Anneke

Dirk

Hoi M&M ook wij hebben weer genoten van het samenzijn met jullie .
De drie en halve week ging weer veel te snel voorbij. Mooi om te horen dat de kinderen genieten van het speelgoed .veel succes met jullie werk . Gr ma en pa

Michiel&Marlinda

Het was erg fijn om weer in Nederland te zijn!
We hebben mooie momenten gehad met familie en vrienden waar we erg van hebben genoten.
De 3,5 week gingen erg snel, maar het is fijn om weer terug te zijn in Arusha.

Beertje Vinke

Leuk om de Da Costakinderen op de foto's te zien. We sparen nog een tijdje door voor jullie.

Michiel&Marlinda

Bedankt voor je reactie. Het was erg leuk om een presentatie over ons werk en leven te houden op de Da Costa school. Supertof dat jullie nog even voor ons door sparen!