michielenmarlinda.reismee.nl

Afronding First Term

In Tanzania bestaat het schooljaar uit 3 termijnen. Elke termijn duurt dus 4 maanden. De afgelopen weken zijn wij druk bezig geweest om de ‘First Term’ op onze Daycare & Nursery School af te ronden.

Zo zijn we druk geweest met de examens voor de 3 oudste kinderen van onze school. Glory is 5 jaar en Jayden en Reine zijn allebei 4 jaar oud. Marlinda heeft de examens allemaal zelf bedacht en op papier gemaakt. Dit was nogal een werkje, maar het resultaat mocht er zijn! Daarna hebben we ze één voor één in een Word-document gezet en zijn we later naar een winkel geweest om ze te printen en kopiëren.
De rapporten (reports) van de kinderen moesten ook handmatig geschreven worden. Op dit moment hebben we 9 kinderen op onze school en dus moesten er 9 rapporten worden geschreven. Hier is Marlinda erg druk mee geweest. Anna (de Tanzaniaanse leerkracht) moest eerst de kinderen observeren en daar per onderdeel wat over zeggen. Marlinda moest het vervolgens nog weer veranderen (want haar Engels is nog matig) en aanvullen.
Afgelopen vrijdag hadden we de ouders uitgenodigd. Tussen half 4 en 5 uur was er een korte inloop. We hadden frisdrank, cakejes en wat popcorn klaargezet. De ouders kregen het rapport van hun kind overhandigd en konden daarover nog met ons in gesprek als ze wilden. Wij zijn erg trots op de vooruitgang van de kinderen en dat al in 4 maanden tijd! Wij danken God voor deze mooie jonge kinderen en dat wij ze mogen helpen. Elke kind telt en is zeer waardevol.

Deze week is onze school gesloten en hebben we heerlijk een weekje vrij. Na bijna 4 maanden continue hard gewerkt te hebben om een nieuwe school op te bouwen, hebben we nu even welverdiende rust. De laatste weken waren al wat vermoeider, dus dit weekje komt voor ons precies op tijd!