michielenmarlinda.reismee.nl

5 nieuwe houten stoeltjes op onze school!

Een aantal maanden geleden hebben wij aan onze Tanzaniaanse baas doorgegeven dat de oudste kinderen van onze school (vanaf ongeveer 4,5 – 6 jaar) echt nieuwe grotere stoelen nodig hebben. Hij zou dit wel regelen en aan een ‘fundi carpenter’ doorgeven, oftewel een timmerman. We hebben de fundi foto’s laten zien en hij zou dit wel kunnen maken. Twee tafels hadden we al.

Toen we na een aantal weken vroegen of de stoelen al klaar waren, bleek dat ze nog niet begonnen waren, omdat ze maten nodig hadden. Bij IBES heeft Marlinda in de klas de juiste maten van het stoeltje opgemeten, op papier gezet en uitgetekend voor de fundi. We hebben gekozen voor houten stoeltjes, omdat dit langer mee gaat dan plastic stoelen. Het duurde daarna nog een aantal weken voordat ze er eindelijk waren. We hadden nog weinig hoop. We waren van plan om dan maar in het weekend plastic stoeltjes te gaan kopen, want we hadden ze hard nodig.

Maar ineens stond de fundi twee weken geleden op vrijdagmiddag op de stoep bij onze school met 5 prachtige houten stoeltjes voor onze school. In Tanzania wordt bijna nooit iets gecommuniceerd, maar we waren er natuurlijk wel heel erg blij mee! Vanaf vorige week maandag zijn de stoeltjes in gebruik. Stapje voor stapje gaan we met onze school vooruit, al is er nog een hele lange weg te gaan. En vooral ook heel veel geduld en vertrouwen onderweg.

De kinderen zijn ook super blij met hun nieuwe stoelen en er wordt al hard op gewerkt!

Anneke

Dat ziet er mooi en lief uit !!

Michiel&Marlinda

Bedankt! De kinderen zijn echt blij mee de nieuwe stoelen! En de kinderen zijn ook erg lief natuurlijk.