michielenmarlinda.reismee.nl

Verrast en verwend!

Vorige week donderdag belde Marion van IBES, de organisatie waar we vorig jaar fulltime hebben gewerkt. Ze had namelijk een verrassing! Of we het weekend (vorig weekend) richting Maji Ya Chai konden komen. We moesten dan zaterdagmiddag om 3 uur bij IBES zijn en dan zou zij ons meenemen naar haar huis. ’s Avonds zouden we barbecueën en ook mochten we bij hun overnachten van zaterdag of zondag. Ze wilde ons op deze manier nogmaals bedanken voor wat we allemaal voor IBES hebben gedaan. We moesten onze weekendplanning wat omgooien, maar dit hadden we er zeker voor over!

Zaterdagmiddag rond 3 uur kwamen we bij IBES aan. Op een gegeven moment kwam Marion bij ons en zei: ja, we gaan het iets anders doen. We hebben namelijk een verrassing voor jullie! Uhm, oké heel erg leuk! Maar wat gaan we doen? Eerst moesten we op kantoor komen. We moesten een aantal certificaten ondertekenen voor de vakken songs & music, sport for children, games for children en art for children. Deze certificaten mochten we dan later uitreiken aan de leerkrachten. Dit certificaat is voor de leerkrachten een bewijs dat ze bij ons een training hebben gevolgd en nu zijn gespecialiseerd in een bepaald vak.Ook kregen wij een getuigschrift waarin staat wat we hier hebben gedaan. Een super mooie herinnering en altijd handig voor in de toekomst.
Daarna moesten we meekomen naar het leslokaal. Tot onze verrassing waren alle leerkrachten en een groot aantal studenten daar aanwezig. Violet was er ook, de Daycare manager van IBES. Het werd een feestelijk moment waarbij ze ons als organisatie wilden bedenken voor onze inzet en kennis van afgelopen jaar. Marion bedankte ons uitvoerig voor al onze inzet.
Met onze lesboeken dragen we bij aan de doorontwikkeling van de Daycare & Nursery training. Daarna mochten we de leerkrachten een voor een toespreken en het certificaat uitreiken. Ze waren er heel trots op!
De studenten en leerkrachten hadden allebei een Tanzaniaanse dans op muziek ingestudeerd. Het was erg leuk om te zien! We werden van onze stoel gehaald om even kort mee te dansen.
Het traditionele cake moment mocht niet ontbreken, want dat is heel Tanzaniaans. Met een speciaal liedje (CAKI JOOO!) en veel Afrikaans enthousiasme wordt de cake binnen gebracht.
We hebben samen een jaar lang gewerkt voor deze prachtige organisatie. We danken God voor alles wat wij hier in Zijn Naam mochten betekenen. Dit ‘afscheid’ heeft ons geraakt en tegelijkertijd ook erg goed gedaan. We hebben veel mogen betekenen in de levens van de jonge studenten, de leerkrachten en ook de fantastische kinderen.
Op zaterdagavond waren wij bij Dick & Marion uitgenodigd voor een gezellige en lekkere barbecue bij hun thuis met nog wat andere mensen. We mochten gratis overnachten in het ‘bibi house’. Een schattig knus huisje. Bibi betekent oma in het Swahili. De moeder van Marion heeft hier tijdelijk gewoond. De zondag bestond uit een heerlijk ontbijt bij hun thuis, lekker aan het zwembad liggen en uitrusten en als afsluiter een lunch bij het zwembad. Na een paar hele drukke maanden waren we hier ook echt even aan toe. We hebben onwijs genoten van dit weekend!

yannick

Dat is een leuke verrassing. Fijn dat jullie inzet zo gewaardeerd wordt!! ;)

Gerda

Super leuk zo'n verrassing. Heel goed gedaan????

Hanny

Verrassing, waardering, uitrusten en genieten! Het is jullie van harte gegund!

Dirk

Wat een super leuke manier om jullie te bedanken voor de inzet van het afgelopen jaar en de waardering van de studenten heel mooi !

Anneke

Wat mooi voor jullie en een bekroning op het afgelopen jaar !!

Michiel&Marlinda

Bedankt voor alle lieve en leuke reacties. Het is inderdaad een bekroning op een fantastisch jaar bij IBES! We hebben er veel mogen betekenen in Zijn Naam.