michielenmarlinda.reismee.nl

Onze lesboeken zijn af!

Zoals we al eerder verteld hebben ging Marlinda vanaf januari 2 dagen in de week naar IBES om onze lessen goed over te dragen en de laatste dingen af te maken. Dit was tot en met februari, dus daar is ze nu klaar. Ze heeft intussen de lessen overgedragen aan de leerkrachten. De leerkrachten hebben een praktijk- en theorie-examen af moeten leggen om te laten zien dat ze nu zelf de lessen kunnen geven. Ze zijn gelukkig alle vier geslaagd!
Toen we begonnen aan het proces om onze lessen over te dragen aan de leerkrachten moesten we wel even heel goed slikken. Deze vier meiden moeten ons nu gaan vervangen. Die moeten wij opleiden om te laten doen wat wij nu doen. Hoe gaan we dat doen? Met veel moeite, energie en gebed is het ons zeker gelukt. En natuurlijk ook de meiden zelf. Ze hebben zich ontzettend goed ingezet en hart gewerkt. Ze zijn nu in staat om studenten les te geven in sport, spelletjes, muziek en knutselen. IBES is nu het eerste instituut in Tanzania waar deze vakken worden gegeven. Iets heel bijzonders dus. Als je hier namelijk gaat studeren om leerkracht te worden, leer je deze dingen niet.

In december hadden we 3 boeken af, maar nu zijn ze alle vijf klaar:
- Games for children
- Sport for children
- Songs & music for children
- English listening skills
- Art for children (ontbreekt op de foto)

IBES heeft nu voor de daycare & nursery training 4 nieuwe lesboeken erbij waarvan 4 vakken ook totaal nieuw zijn. We hebben er veel tijd en energie in gestoken en zijn zelf ook trots op het resultaat wat we hebben afgeleverd!
Bij de boeken hebben we ook nog examens en herexamens gemaakt. De studenten moeten namelijk halverwege het jaar een examen doen en aan het eind van het jaar. En als ze niet slagen moeten ze het herexamen doen.
IBES gaat met deze boeken en al het andere lesmateriaal wat ze hebben naar de regering, zodat ze een erkenning krijgen voor de opleiding en vakken die ze geven. Het is nog heel spannend het aankomende jaar hoe dat allemaal gaat verlopen. Maar we zijn blij dat we hebben mogen helpen, zien en ervaren dat onze tijd bij IBES heel waardevol en nuttig is geweest waarbij we veel leerkrachten en kinderen mochten helpen in hun ontwikkeling.

Marlinda zal eens in de zoveel maanden nog naar IBES gaan om bijvoorbeeld te helpen bij het afnemen en nakijken van de examens. Want ook dat is weer iets totaal nieuws voor de leerkrachten en studenten.

Hanny

Dat ziet er echt heel mooi en professioneel uit. Daar mogen jullie zeker heel trots op zijn!

Iris

Wauw! Geweldig, jullie hebben echt resultaat na zovéél werk! Fijn :-) Liefs Iris

Dirk vader van marlinda

We zijn er net zo trots als jullie .super mooi werk

Henk Tissingh

Gaaf werk hebben jullie geleverd mag je best wel trots op zijn

Marion

Marlinda en Michiel hebben fantastisch werk gedaan met het schrijven van vier lesboeken + het opleiden van de teachers!!! We hopen en bidden dat het departement van onderwijs de totale opleiding wil erkennen. Wij zijn heel dankbaar dat Michiel en Marlinda zich zo inzetten voor ibes studenten, de impact is veel groter dan wat je in eerste instantie denkt! Marion en het hele IBES Team

Michiel&Marlinda

Bedankt voor alle leuke en lieve reacties. We zijn zeker trots op wat we bij IBES hebben neergezet! Zo hopen we de leerkrachten, studenten en kinderen een mooie toekomst te bieden.