michielenmarlinda.reismee.nl

Bye ‘teacher’ Jenipher + het vak handwriting

Elk semester krijgen wij via IBES een student. Een semester duurt 6 weken. Onze eerste student via IBES was Jenipher die wij gisteren mochten uitzwaaien. Zij was een enthousiaste, vrolijke en rustige meid. En wat is ze vooruitgegaan in de afgelopen weken! Wij hebben haar intensief begeleidt en veel tips ‘onderweg’ gegeven. Afgelopen maandag had ze haar eind assessment. Dat vond ze toch wel even spannend! Ze gaf het vak rekenen aan de kinderen. Haar stage is door ons beoordeeld met een GOOD! Well done JenipherJ. Het is nog niet excellent, want ze kan en moet nog veel leren. In het eindgesprek heeft ze van ons nog veel tips ontvangen over hoe ze haar lessen nog kan verbeteren. Ze heeft het erg naar haar zin gehad en gaat ons en de kinderen missen. Maandag begint de nieuwe student. Haar naam is Dativa.

Elke ochtend wordt ook het vak handwriting gegeven op onze school. Marlinda en Anna (onze Tanzaniaanse leerkracht) geven dit vak. De twee oudste meisjes van de school krijgen dit vak. De één is 5 jaar en dan de ander is 4 jaar. En wat hebben ze de afgelopen weken al sprongen gemaakt! Dit vak is heel belangrijk voor hun ontwikkeling, want het is belangrijk dat ze op een goede manier cijfers en letters kunnen schrijven. Iets wat in Tanzania niet gewoon is. De kinderen leren hier niet op een goede manier schrijven. Als ze 6 jaar zijn gaan ze in Tanzania naar een basisschool. Zo kunnen wij een grote bijdrage leveren in hun ontwikkeling.

De afgelopen weken hebben we ook complimenten van ouders/verzorgers mogen ontvangen. Ouders/verzorgers geven aan dat ze heel tevreden zijn met onze school. En vooral: dat hun kind(eren) het goed naar hun zin hebben en veel leren. We danken God dat we samen een prachtige Daycare & Nursery School mogen hebben!

Iris

Geweldig! Wat een goede berichten! Jullie worden gezegend door onze Hemelse Vader. Liefs Iris

Arie en Anneke

Hoi Marlinda en Michiel,

Mooi om te lezen hoe goed jullie bezig zijn.
En dan nu al zo'n bevestiging van een stagiaire die je in zo'n korte tijd zo goed kon helpen.
En heerlijk dat de ouders zo tevreden zijn.
Wat een bemoediging om zo door te gaan !!
Veel plezier en Gods zegen voor de komende tijd !!

Liefs van ons beidjes....

Michiel&Marlinda

Bedankt voor de leuke positieve reacties. We worden zeker gezegend in ons werk! Het valt niet altijd mee, maar God is bij ons.