michielenmarlinda.reismee.nl

Gebreide sokjes uitdelen

“When you hold an abandoned baby in your arms, everything changes.”

Vorige week donderdag zijn we met Marion naar de stad Arusha geweest. Een soort dagje op werkbezoek, maar wat ook gewoon heel gezellig is. En het is ook een moment om veel dingen te bespreken, omdat Marion normaal gesproken altijd heel druk is. Tussen de middag hebben we ergens met elkaar geluncht nog voor haar verjaardag, wat erg gezellig was.

We hebben o.a. Neema Village bezocht. Dit wordt gerund door een Amerikaans echtpaar. Zij zijn ook Christenen.

Neema Village is een veilige en prachtige plek voor kinderen onder de 5 jaar die zijn verlaten door hun ouders. Het is ook een tehuis voor wees- of risicokinderen. Ze redden letterlijk de levens van jonge kinderen. Ze zetten zich er ook voor in dat kinderen met de ouders herenigen en hopen ze dat mensen kinderen adopteren. De baby’s worden hier gebracht na contact met ziekenhuizen of politie. Marion had een afspraak met hun gemaakt, omdat ze hier wat speeltoestellen willen gaan plaatsen gemaakt door IBES.

Wij hadden zelf sokjes meegebracht. Deze hebben we gekregen door een lieve vrouw uit Nederland die ze zelf heeft gebreid en zei dat we ze echt moesten meenemen naar Tanzania. Deze lieve vrouw is de schoonmoeder van Tina Hoek. Namens Neema Baby House bedankt! We hadden deze sokjes al maanden bij ons, maar we wilden wachten tot we een plek hadden gevonden waarvan we zeker wisten dat de sokjes hier nodig waren. Hierin zien overduidelijk de hand van God. We mochten even bij de baby’s zijn, ze liefde geven en de sokjes omdoen. Wat stonden ze enorm schattig! Allebei smolten we weg.

Ook hebben we twee paar sokjes gegeven aan een collega van ons. De computer leerkracht van IBES. Hij heeft een aantal maanden geleden een dochtertje gekregen en we weten dat hij het niet breed heeft. Hij was zo ontzettend blij en dankbaar toen we de sokjes aan hem gaven.

Geniet hieronder van de foto’s.