michielenmarlinda.reismee.nl

Een feestje bij Asante Watoto!

Gisteren hebben wij Asante Watoto bezocht. Dit is een weeshuis waar nu 7 kinderen wonen in de plaats Leganga, wat niet heel ver is van waar wij wonen. Simone, een Duitse vrouw, hebben wij leren kennen via onze kerk en ons werk bij IBES en zij is een soort supervisor/fondsenwerver voor dit weeshuis. Zij is een hele aardige vrouw met wie we een goede band hebben.

Jennifer, een ex-studente van IBES die wij getraind hebben, werkt nu in dit weeshuis en heeft het er ontzettend naar haar zin. Ze was zo blij om ons weer te zien! Wij vonden het superleuk om te zien en te horen dat ze de kennis van IBES en dus ook van ons hier in de praktijk toepast.

Wij waren speciaal door Simone uitgenodigd om haar weeshuis te bezoeken, erg leuk natuurlijk. Want vandaag stond de officiële opening van het nieuwe toiletgebouw op het programma met zelfs ruimte om te douchen (lees water via emmers over je heen gooien) en handzeep om je handen te wassen. De kinderen vonden de handzeep zo lekker ruiken.

Nadat we met de kinderen wat spelletjes hadden gespeeld, was het tijd voor de opening. Simone had alles mooi versierd met ballonnen. Eerst mocht de oudste jongen van het weeshuis het lintje doorknippen. Wat een schik had hij! Daarna hadden één jongen en één meisje de primeur om als eerste te plassen in de nieuwe wc’s waar jongens en meisjes een gescheiden ruimte hebben.

Het was ontzettend leuk om hierbij aanwezig te mogen zijn! Simone doet hier prachtig werk en we zijn blij dat Jennifer op een goede plek terecht is gekomen.