michielenmarlinda.reismee.nl

HOERA, ze zijn geslaagd!

Afgelopen zaterdag 10 september was onze 2e diploma-uitreiking waar we bij konden zijn. Erg speciaal dus! Dit keer stond de dag ook in het teken van de afgestudeerde ‘daycare en nursery’ studenten en de nannies. Aan deze groep ‘daycare en nursery’ studenten hebben we al lesgegeven sinds februari, dus sinds het begin dat we hier zijn. We hebben een hele goede band met ze opgebouwd en gaan ze echt missen.
Het was een hele leuke, enthousiaste, grappige en leergierige groep. En wat hebben we ze veel aangeleerd in al die maanden! Denk aan alle leuke sportactiviteiten, spelletjes, knutselwerkjes, liedjes en muziekactiviteiten die ze nu door ons met kinderen kunnen gaan doen. Zo gaat de kennis door in het land en dat is wat we willen.

Vooraf hadden de afgestudeerde studenten alles goed voorbereidt. Zo zijn ze allemaal naar de kapper geweest, hebben ze het eten ingekocht, is de hele tent neergezet en versiert, en hebben wij met ze geoefend voor hun toneelstukje. Dat moest natuurlijk wel een aantal keer, want ze hebben totaal geen benul van wat en hoe ze het moeten doen.

Het was een hele bijzondere dag, Dit keer waren we geen eregast tijdens de diploma-uitreiking zoals de vorige keer, maar we mochten wel op het podium zitten, omdat we leerkrachten zijn.Op de planning stond dat de viering om half 11 zou beginnen, maar het wordt dik 1,5 uur later. En sommige gasten kwam zelfs nog later. Tsjah, het blijft Afrika. De andere groep studenten heeft gekookt. Drie grote pannen op het vuur. Echt heel Afrikaans en erg mooi om te zien. Het was een vol en leuk programma zoals de vorige keer.

Het was weer een leuke dag met: een dramastukje van de afgestudeerde studenten, een mooi afscheidslied van de andere groep studenten, de speech van de directrice, de speech van de eregast, het vaste ritueel van cake eten, de cadeaus en als afsluiting gezamenlijk eten.

Daarna hadden we een mini-afterparty met de familie van Jenipher met eten, drinken en gezelligheid. Jenipher was ook een van onze studenten en zij hielden nog een extra feestje waar wij ook bij mochten zijn.
We hebben een fantastische dag gehad! Het was genieten van wat God in het leven van deze mooie (ex)studenten heeft gedaan. En wat zijn we dankbaar dat we daar bij IBES een middel in mochten zijn! ’s Avonds zijn we nog even op stap geweest met ze. Deze mooie tijd afgesloten met een hapje en een drankje. Ze wilden graag met ons ergens naar toe en wij hadden gezegd dat wij iedereen op een drankje zouden trakteren. De studenten stonden erop om ons eten te betalen. Dit vonden we echt super lief, want ze hebben bijna geen geld te besteden.
Ze bedankten ons tig keer voor de hulp die we ze gegeven hebben. Toen we uiteindelijk met z’n allen afscheid moesten nemen was dat toch wel heel gek. We hebben deze meiden niet alleen veel kennis bijgeleerd over hun toekomstige beroep, maar we hebben ze ook mogen helpen hun eigen persoonlijkheid te ontwikkelen. Toen ze voor het eerst bij ons in de klas kwamen waren het hele stille en onzekere meiden. Samen met hen hebben wij gewerkt aan hun zelfvertrouwen en om voor zichzelf op te komen. We hebben ze echt zien opbloeien tot zelfverzekerde jonge vrouwen met vertrouwen in zichzelf en die een hele boel nieuwe kennis hebben. We zijn enorm trots op ze!

arie en anneke

Jullie ook meegefeliciteerd !! Wat een mooi resultaat !
En nu heerlijk vakantie, geniet ervan !!

Michiel&Marlinda

Bedankt, het was een erg leuke dag! We hebben ervan genoten.

Sander

Prachtig om te zien! Ze gaan een mooie toekomst te gemoed.

Michiel&Marlinda

Ja absoluut. Ze hebben een mooie toekomst voor zich! Wij zijn blij daarbij te kunnen helpen.