michielenmarlinda.reismee.nl

Geen water en geen elektriciteit

Soms is het echt wel even doorzetten. De ene keer valt namelijk de elektriciteit uit en de andere keer hebben we weer geen water. Vaak is het ook op momenten dat je denkt: neeeeeeee, niet nu! Bijvoorbeeld als we hebben gesport en daarna echt moeten douchen. Of als we een zware werkdag hebben gehad en de elektriciteit voor een tijd uitvalt. Of wanneer we op kantoor iets moeten printen en er dan net weer geen stroom is en de laptop uitvalt en dus niks meer kunnen doen. We weten natuurlijk wel dat we in Afrika wonen, maar het kost altijd extra energie, omdat je geduldig en flexibel moet blijven.

Hier zie je een foto van een emmer gevuld met water. Als er geen water uit de kraan komt, is er gelukkig wel een beetje reserve water wat we kunnen gebruiken. Dan vullen we onze emmers altijd, zodat we kunnen koken. En we brengen water aan de kook, zodat we ook een beetje kunnen douchen met lauw water. Dus een beetje water over je heen gooien. Zo blijven we in ieder geval schoon en de afwas komt een andere dag wel weer.