michielenmarlinda.reismee.nl

YES, television time!

Op vrijdagmiddag kijken de kinderen van de daycare altijd televisie. Dit is goed voor het ontwikkelen van hun Engels, fantasie en algemene kennis. Veel kinderen hebben thuis geen tv, dus is het extra speciaal. Ze hebben een hele leuke dvd van Krummel, maar dit is de enige. Elke week kijken de kinderen dus dezelfde film en ook nog eens in het Nederlands. Want de leerkrachten weten niet hoe je de film in het Engels moet laten zien. Ook niet nadat we het een aantal keer hebben uitgelegd. Tijd voor wat anders!
We zijn op zoek gegaan naar goede kinderprogramma’s in het Engels voor de verschillende leeftijden. Deze hebben we eerst opgezocht, daarna gedownload vanaf YouTube, toen omgezet naar een dvd-bestand en uiteindelijk op een lege dvd gebrand. Het is heel veel werk, maar we zijn blij met het resultaat. Nu hebben de leerkrachten leuke en leerzame filmpjes in het Engels om met de kinderen te kijken. En de kinderen hebben er enorm van genoten!

Anja

Goed bezig hoor! Leuk en nog educatief ook.

arie en anneke

Leuk om te zien en goed bezig !!

Michiel&Marlinda

Ja, de kinderen vind het echt heel leuk. En daar doen we het natuurlijk allemaal voor!