michielenmarlinda.reismee.nl

Een echte Afrikaanse bruiloft

Zoals sommigen al kort op facebook hebben gezien zijn wij een paar weken geledenop een echte Afrikaanse bruiloft geweest. De uitnodiging was al heel bijzonder. Ten eerste hoorden we het een paar dagen van te voren, maar daar zijn we wel een beetje aan gewend geraakt. Ten tweede kenden wij het bruidspaar helemaal niet. Jackson, programma coördinator bij IBES, nodigde ons uit en ook de rest van het kantoor mocht komen. Nee, niet hij ging trouwen maar één van zijn broers. Wij hebben hem nog nooit ontmoet (haha). Maar goed; het leek ons heel leuk om erbij te zijn!
Het begon aan het begin van de avond. Marion en Dick gingen ook, dus mochten wij meerijden. We kwamen aan bij een hele grote en luxe locatie. De hele zaal zat vol!

En als er vier blanke mensen binnenkomen, dan kijkt natuurlijk bijna iedereen naar ons. We kregen een plekje aan een tafel toegewezen. Een Afrikaanse bruiloft kent veel tradities. Iemand is de DJ die KEIHARDE muziek draait en iemand praat de hele avond aan elkaar. Zo worden o.a.de beide families voorgesteld aan iedereen met veel muziek en geklap. Ze staan dan één voor één op. Ook is er weer het beroemde cake-moment. Het bruidspaar voert elkaar en ook de twee getuigen die ernaast staan aan beide kanten.

Ook was er een moment voor de cadeaus. Marion had een leuke kaart geschreven met ook onze namen erop en wat geld erin. Dit brachten we al dansend op de muziek richting het bruidspaar. Aan het eind van de avond gingen we eten. Het was een soort lopend buffet. Werkelijk rijen met mensen, wat een drukte! We kregen een heelbord vol met eten.Typisch Afrikaans is dat al het eten op elkaar wordt gegooid op je bordje, maar het was erg lekker. We hebben genoten van deze avond!