michielenmarlinda.reismee.nl

Arusha Vineyard Church

Afgelopen zondag zijn wij voor de eerste keer in de Arusha Vineyard Church geweest (www.arushavineyard.com). We hadden met Marion afgesproken, zodat wij met haar mee konden rijden. Ook zou Violet meegaan, een Afrikaanse christelijke vrouw die werkt bij IBES. In de ochtend kregen wij een whatsapp van Marion dat zij niet mee zou gaan, omdat ze ziek was geworden.

Maar eigenlijk wilden we heel graag naar de kerk. Toen ineens klopte Violet op de deur rond 10 voor 8.
Violet: Goodmorning. M&M: Goodmorning. Violet: How are you? Did you sleep well? Marion is sick today. I get a text from her. M&M: Yes, we know. We just saw her texting. Violet: So… What can we do? M&M: Maybe we can co together to the church by dala dala. Violet: that’s fine. Let’s go around 8:30. M&M: Oke, see you then. Een dala dala is een mini-busje, een soort openbaar vervoer dus. Reizen per dala dala is goedkoop.

Wo dachten we! Dat wordt dan een lange rit. We vertrokken met Violet rond half 9 van huis. Eerst moesten we met de dala dala richting Arusha stad. Daar aangekomen moesten we overstappen op een andere dala dala. Rond kwart over 10 waren we in de kerk. We zijn van deur tot deur ongeveer 1 uur en 45 minuten onderweg geweest. Ja, je moet wat over hebben voor je geloof (haha).

De kerk begon om half 11. We waren dus mooi op tijd. Vanaf 10 uur is er inloop met koffie/thee en een lichte versnapering. Dit kan je kopen en dat geld gaat naar de kerk. Ze verkochten mandazi wat we nog kennen van onze periode op Zanzibar. Eén stuks voor 200 Tanzaniaanse Shilling, omgerekend ongeveer €0,10. Dus we hebben er een paar genomen.

De dienst was heel mooi. Aan het begin van de dienst is het de gewoonte dat de nieuwkomers even gaan staan en zeggen waar ze vandaan komen. Dat werd dus HOLLAND! In de dienst werden heel veel Engelstalige liederen gezongen door een enthousiaste band met een combi tussen Afrikaanse en blanke mensen. We kijken terug op een mooie dienst!

Ruurd

Ik moest het even opzoeken:
Succes en hartelijke groet!

Michiel&Marlinda

Hoi Ruurd,
Leuk om wat van je te horen weer. Haha, elke rit met een dala dala is een groot avontuur. Bedankt, wij doen ons best hier!

Arie en Anneke

We konden jullie blog niet openen, maar inmiddels wel en intussen helemaal bijgelezen.
Jullie hebben al heel wat mooie dingen gedaan.
ook heel mooie foto's van vrolijke kinderen.
Heel veel succes en plezier !!
liefs Arie en Anneke