michielenmarlinda.reismee.nl

Workshop puppet show

Afgelopen week zijn wij bezig geweest om een groep van 7 studenten een workshop puppet show te geven. De meiden hebben al een paar voorbereidende lesjes gehad over poppenkast spelen. Eerst hebben we de voorbereiding gedaan. Daarna hebben we een workshop gegeven van twee dagen. En aan het eind van de week mochten twee meiden hun poppenkast verhaal opvoeren voor de kinderen van de daycare. Super leuk!
Hier in Tanzania zijn de mensen helemaal niet bekend met poppenkast spelen. Hiervoor moet je creatief denken en dat is iets wat voor hen heel moeilijk is. Dat de meiden dit hier leren en uiteindelijk ook kunnen, is heel bijzonder.
We zijn begonnen met het maken van een achtergrond en uitleggen waarom en hoe we dit gebruiken. Ze mochten allemaal zelf een achtergrond verven dat bij hun verhaal paste. Ze waren heel enthousiast en super geconcentreerd, want verven doen ze bijna nooit.

Daarna zijn we bezig geweest om rekenen in ons verhaal te verwerken. We willen de kinderen niet alleen vermaken met poppenkast, maar ook iets leren.
Alle meiden hebben hun verhaal opgeschreven en uitgespeeld. Dit hebben wij allemaal gefilmd en toen samen terug gekeken op de laptop. Wat was dat een lol. Ze vonden het heel interessant om hun eigen poppenkast spel terug te zien en hier konden ze veel van leren.

Het opvoeren voor de daycare was ook geweldig. Het ging super goed en de kinderen vonden het heel leuk.

De studenten zijn heel erg vooruit gegaan en hebben het goed gedaan. Ze zijn nu zelf in staat om poppenkast te spelen als ze straks een eigen groep hebben.
Wij gaan alles uitwerken en er een mooi document van maken, zodat deze workshop vaker gegeven kan worden.