michielenmarlinda.reismee.nl

Het was een leuke Familiedag in de Brake!

Op woensdagmiddag 3 februari was onze laatste actie voor vetrek naar Tanzania; de Familiedag in Sporthal de Brake. Wij kijken terug op een erg leuke en gezellige middag!

Zo werd er bijvoorbeeld een workshop Dynamic Tennis gegeven door een docent van Stichting Welzijn Ouderen Nunspeet (SWON). De ouderen en ook een paar jongeren deden fanatiek mee. Ze hebben genoten van het tennissen en hadden veel plezier onderling.

Ook was er badminton. Op woensdagmiddag van 14.00 – 15.00 uur is er altijd een vast groepje ouderen aanwezig om samen te badmintonnen in de Brake. Dit is een activiteit van de SWON. Wij hebben ze deze middag ook uitgenodigd en dat vonden ze erg leuk. Er deden ook af en toe wat kinderen mee.

Daarnaast waren er heel veel spelletjes te doen. Er stonden o.a. 3 sjoelbakken, domino en 4-op-een-rij. Maar je kon ook een leuk potje dammen. Daarnaast kon je ook blikgooien! Dat blijft altijd erg leuk om te doen. En er lag een koersbal mat van de SWON. Een erg leuke activiteit voor jong en oud. Het bleek uiteindelijk nog wel lastig om je eigen ballen dichtbij het witte balletje te krijgen of op de mat te houden. Maar oefening baart kunst.

Verder kon je ook raden hoe zwaar drie lekkere kazen bij elkaar waren. Gesponsord door de Zuivelhoeve. Degene die het dichtsbij heeft geraden heeft de kazen gewonnen. Jamin heeft drie heerlijke snoep pakketjes gesponsord. De kinderen konden hun naam invullen in één van de vakjes. Spannend natuurlijk mama, die wil ik wel winnen! Via Heyda hadden we een heerlijk pakket gekregen met allerlei eten en drinken. Je kon je naam en adres invullen en daar hebben we een winnaar van gegript. Alle pakketten zijn thuisgebracht bij de winnaars. Daarnaast werden er ook boeken en andere spulletjes verkocht. Geniet van Fietsen had ook een aantal spullen gesponsord; een fietsbril, een kinder- en fietsslot. Via Partyverhuur Dekker hebben wij een springkussen gesponsord gekregen. Dat was natuurlijk erg gaaf! Veel kinderen hebben hier van genoten. Toen ze de springkussen voor het eerst zagen wilden ze erg gelijk al naar toe natuurlijk.

Nunspeet.nu kwam langs en daarvoor werden wij kort geïnterviewd. Kijk voor meer informatie op www.nunspeet.nu/familiedag-voor-tanzania voor een leuk kort filmpje van deze actiemiddag. RTV Nunspeet kwam ook onverwachts langs en er werd een leuk interview opgenomen en een foto gemaakt (zie hieronder).Wij zijn een dag later in het programma ‘eet u smakelijk’ tussen 12.00 en 13.00 uur in de uitzending geweest. Allebei erg leuk om te doen!

Deze gezellige familiedag heeft in totaal €204,85 opgebracht. Dit gaat naar ons levensonderhoud en werkvisum in Tanzania. Wij zijn erg blij met dit mooie bedrag!

Deze actie was in nauwe samenwerking met de SWON. Wij willen hen nogmaals hartelijk bedanken! Ook willen wij de mensen bedanken die ons vrijwillig helpen geholpen. De medewerkers van De Brake willen wij ook bedanken voor hun hulp tijdens deze actiemiddag en voor de korting op de zaalhuur die overigens betaald werd door de SWON.