michielenmarlinda.reismee.nl

Nieuw rekeningnummer! (ANBI-status)

Hallo allemaal,

Inmiddels hebben wij een ANBI-status gekregen via Stichting Samen op de Bres. Dit houdt in dat onze giften fiscaal aftrekbaar zijn geworden voor u voor de belasting. Uw gift komt bij deze stichting terecht en zij maken het naar ons over.

St. Samen op de Bres stelt zich ten doel het ondersteunen van door organisaties en individuen aangedragen zendings-, evangelisatie- en humanitaire projecten in binnen- en buitenland, en het stimuleren van betrokkenheid van anderen hierbij. Deze projecten hebben een christelijke grondslag en beogen het algemeen nut. De stichting stelt hierbij de Bijbel als leidraad, die ons oproept tot de verspreiding van het evangelie van Jezus Christus in woord en daad.

Als u een gift doet aan een goed doel of goedgekeurde instelling (ANBI), is deze aftrekbaar in box 1. U kunt de rijksoverheid daardoor (flink) laten meebetalen aan uw gift. De gift is aftrekbaar, wat al snel betekent dat al naar gelang uw inkomen de fiscus 36,5%, 42% of zelfs 52% van de gift aan u ‘terugbetaalt’. Van uw totaal aan giften aan goede doelen of ANBIs krijgt u over 1% van uw inkomen geen 'terugbetaling'. Deze drempel is minimaal 60 Euro. U kunt maximaal 10% van uw jaarinkomen aftrekken voor de inkomstenbelasting.

Voorbeeld:

€ 174,30

€ 164,40

€ 146,40

Voorbeeld:
Je steunt ons met €20 euro per maand. Dan geef je €240 op jaarbasis. Als je nog geen €60 aan andere giften hebt gegeven (de drempel) gaat dit van het bedrag af en wordt de berekening €240 - €60 = €180.

Als je basisinkomen tot €19822 is, krijg je 36,5% terug.
€180 x 0.365 = €65,70 (Dit krijg je van de belasting terug).
€ 65,70 : 12 = €5,48.
Dit betekent dat je ons ook voor €25 per maand kunt ondersteunen, terwijl je er zelf maar €20 per maand aan betaald.

Giften kunnen nu worden overgemaakt op:

IBAN: NL31 INGB 0003 1582 67
t.n.v. St. Samen op de Bres
Ermelo
o.v.v. IBES Tanzania

Wij hopen op uw begrip en als er nog vragen zijn dan horen wij die graag!

Groetjes,
Michiel & Marlinda