michielenmarlinda.reismee.nl

M&M terug naar Afrika!

Hallo allemaal,

Wij willen ons eerst even kort voorstellen. Wij zijn Michiel & Marlinda Vierhout, getrouwd en woonachtig in Nunspeet. Michiel (27 jaar) is werkzaam als Pedagogisch Medewerker op een BSO in Zwolle. Marlinda (23 jaar) is werkzaam als invalkracht in het basisonderwijs. Wij kerken bij de Vrije Evangelische Gemeente in Nunspeet.

Daarnaast gaan wij van oktober tot en met januari twee dagen in de week werken via Agapè bij Team StreetLink als Kinderwerker/Sportministrywerker in Rotterdam. Op de woensdag gaan wij samen meedraaien met kinderclubs.

In 2014 zijn wij voor een half jaar in Afrika geweest op het eiland Zanzibar. Toen hebben wij vrijwilligerswerk gedaan. Samen hebben wij lesgegeven op basisscholen in de vakken sport & spel en wiskunde. Ook hebben wij kinderen in het weeshuis bezocht en daar activiteiten mee gedaan.

Wij hebben goed nieuws! Wij gaan namelijk weer vrijwilligerswerk doen in Afrika. God heeft ons weer geroepen en dat vinden wij zeer bijzonder! In februari volgend jaar hopen wij voor een jaar te gaan werken bij IBES in Tanzania.Hier willen we onze passie en liefde voor kinderen en de lokale gemeenschap gaan inzetten.

IBES
IBES betekent voluit Institute for Business, Entrepeneurship and Social and Pedagogical Studies. Het is een NGO, wat betekent dat zij onafhankelijk zijn van de overheid en gericht zijn op maatschappelijke thema's. Voor meer informatie zie ook hun website:http://ibes.co.tz/IBES is een vrij jonge stichting dat is opgericht door een Nederlandse vrouw. Zij is ook Christen en samen delen wij dezelfde passie.

Op dit moment leven er 2,7 miljoen kinderen in weeshuizen in Tanzania. IBES traint de verzorgers van de tehuizen.
IBES traint de leidsters van het kinderdagverblijf en heeft een eigen kinderdagverblijf.
IBES creëert banen voor jonge mensen, zodat ze een doel hebben in hun leven en niet thuis komen te zitten.
IBES doet daarnaast verschillende activiteiten. Bijvoorbeeld EHBO trainingen, speelgoed maken van hout, speeltuinen ontwerpen en aanleggen.

Wat gaan wij daar doen?
- Ontwikkelen van een 1-jarige opleiding. Combinatie tussen Tanzaniaanse en Europese stijl van lesgeven;
- Leerkrachten opleiden voor de kleuterschool. Ze willen een voorbeeldklas maken waar de Tanzaniaanse leraren kunnen leren hoe ze op een andere manier kunnen lesgeven;
- Ze hebben een eigen kinderdagverblijf en deze willen ze ook verder ontwikkelen. Wij gaan bezig met het inrichten en opzetten van dagprogramma´s en het maken van programma´s voor oudere kinderen;
- Sport- en spelactiviteiten ontwikkelen en geven. Het nut van spelen en bewegen is totaal onbekend bij de leerkrachten.

Wij hebben uw steun nodig (ANBI-status via St. Samen op de Bres)
Wij zijn volledig afhankelijk van uw steun en opkomst tijdens onze acties, uw gebed en giften. Momenteel zijn we druk bezig met onze voorbereidingen en zullen er een aantal acties worden gehouden om geld op te halen voor ons werk in Tanzania. Binnenkort hier meer over.

Ook hebben wij weer een nieuw bankrekeningnummer geopend. Wij zijn op dit moment op zoek naar mensen die maandelijks een financiële bijdrage willen geven. Dit kan bijvoorbeeld ook een bedrag zijn van €5,00 in de maand. Dit geniet onze voorkeur, omdat we dan een structurele financiële basis hebben voor ons werk. Ook zijn eenmalige giften meer dan welkom. Denkt u hierover rustig na.

IBAN: NL31 INGB 0003 1582 67
t.n.v. St. Samen op de Bres
Ermelo
o.v.v. IBES Tanzania

Dit was het voor nu. U kunt natuurlijk de komende tijd meer van ons verwachten!

Groetjes,
Michiel & Marlinda

Ook namens onze Thuis Front Commissie:
Stephan van de Bunte
Tessa van de Bunte
Willem-Jan van Ede
Ellen van Ede

Annemarie

Wat super zeg. Heel veel plezier en Gods zegen op jullie nieuwe plekje

Michiel&Marlinda

Dankjewel voor je reactie!