michielenmarlinda.reismee.nl

YES, de speeltuin uitbreiding is af! (gift Tafelronde 156 Nunspeet)

Zoals u eerder op onze blog heeft kunnen lezen hebben wij een grote gift gehad van de Tafelronde 156 in Nunspeet. Dit is een prachtig initiatief die zich inzet voor meerdere goede doelen. Wij zijn er heel erg blij mee dat ze ook ons project in Tanzania hebben gekozen! Van dit geld hebben wij bij IBES het volgende aangeschaft voor de speeltuin: een klimmuur, een extra speelhuisje, een ‘Fisherman Bridge’, een grote gele stalen trap en een houten trapje. We hebben nu veel meer uitdaging en diversiteit in onze speeltuin voor kinderen van 1 tot en met 6 jaar.

Oude situatie:

Nieuwe situatie:

De kinderen genieten heel erg van het spelen in de vernieuwde speeltuin. Het spelen op jonge leeftijd is erg belangrijk voor de kinderen. In Tanzania zie je niet zoveel speeltuinen zoals in Nederland. We zien de kinderen nu al verbeteren op de school. Zo durven de meeste 2-jarigen al van de glijbaan (met hulp) en de wat oudere kinderen klimmen op de klimmuur. We streven in alles ernaar om een school van goede kwaliteit te zijn en daarin ook het verschil te maken voor de kinderen, voor de ouders en ten opzichte van andere scholen in de buurt.