michielenmarlinda.reismee.nl

Geweldige actie + Skypen met de Da Costa School!

De kinderen van basisschool de Da Costa School in Nunspeet (zie ook het blogverhaal - een fantastische tijd in Nederland op 22 januari) hebben een aantal maanden voor ons schooltje in Tanzania gespaard. Via Beertje Vinke die bij ons in de kerk zit - Vrije Evangelische Gemeente Nunspeet – zijn wij in contact gekomen met deze leuke school. Zij is leerkracht van de kleuterklas.

In december hebben wij tijdens ons verlof een presentatie mogen houden voor alle kinderen van de school en dit was heel leuk om te doen. Afgelopen week hebben wij via Skype contact gehad met juf Beertje en haar leuke klas. De kinderen hadden allemaal leuke vragen als: zijn er ook tijgers en leeuwen? Zijn de kinderen daar donker? Hoe groot is de wereld? Hoeveel kinderen zitten er bij jullie in de klas? Fantastisch dat hun via Skype onze kinderen konden zien en wij hun. De kinderen hier vonden het ook fantastisch om mee te maken. Ook hebben we nog samen het lied ‘Who’s the King of the Jungle’ gezongen.

De Da Costa School heeft maar liefst €500 opgehaald voor onze school. Hier zijn wij ontzettend blij mee! We danken God voor dit alles! En we danken in het bijzonder Beertje en Jose voor het goede contact de afgelopen tijd. En natuurlijk alle kinderen die voor ons gespaard hebben. De komende maanden gaan we kijken hoe we dit geld op de juiste manier kunnen gaan gebruiken om onze school verder te ontwikkelen.

Beertje Vinke

Wat leuk om nu ook foto's van de " andere kant " te zien. ?

Michiel&Marlinda

Dat vonden wij ook! Het Skypen was erg leuk om te doen.