michielenmarlinda.reismee.nl

Dankbaar voor de afgelopen maanden

Dankbaar?! Hoe kunnen jullie nou dankbaar zijn?!

Natuurlijk is het enorm zwaar voor ons dat we al 3 maanden niet fysiek op onze mooie Daycare & Nursery School aanwezig kunnen zijn. Dat doet ons veel pijn, maar de afgelopen maanden heeft ons ook op andere manieren veel moois gebracht. Het eerste half jaar van 2017 hebben we 5 dagen in de week full time gewerkt op de school. Ook waren we in het weekend er vaak nog erg druk mee. U kunt zich voorstellen dat dit alles erg vermoeiend was, naast dat het ook erg leuk is om te doen! Een school opbouwen kost nou eenmaal tijd en energie.

In het eerste half jaar hadden we weinig tijd voor andere dingen. Nu we al 3 maanden niet fysiek op de school mogen zijn, heeft dat nieuwe deuren voor ons geopend waar we erg van genieten. Zo hebben we kunnen oppassen op het huis van de dominee, oppassen op kinderen van de kerk en de gezellige tijd met de ouders en zusje van Marlinda wat u al op onze blog heeft kunnen lezen.

De afgelopen maanden hebben we geïnvesteerd in vriendschappen. We hebben veel nieuwe vrienden gemaakt via de kerk, hebben nieuwe mensen leren kennen en al verschillende leuke dingen met elkaar gedaan. Zo zijn we bijvoorbeeld al naar een festival geweest en zijn we avondje uit geweest. We zitten ook in de actieve groepsapp voor jeugd uit de kerk. En daarnaast helpen we met het organiseren voor activiteiten van de kerk. We zitten in het welkom team, wat betekent dat we 1x in de 3 weken bij de ingang staan om iedereen een hand te schudden en welkom te heten. En daarnaast doen we ook nog 1x in de 6 weken zondagschool. We zijn hier erg blij mee en voelen ons steeds meer thuis in het mooie Arusha. De kerk voelt als een familie. We danken God!