michielenmarlinda.reismee.nl

Zeer gezellige visite uit Nederland

In de laatste twee weken van augustus hadden we de ouders en het zusje van Marlinda op bezoek. Wat een gezelligheid! Fantastisch om elkaar weer na lange tijd te zien en tijd met elkaar te mogen doorbrengen. Het was jammer dat ze ons niet aan het werk konden zien op de school vanwege ons visum, maar daardoor hadden we wel meer tijd met elkaar. Alhoewel we tussendoor nog veel voor de school geregeld hebben. En natuurlijk hebben ze ook een paar keer de school bezocht.

Na een lange reis kwamen ze vrijdagavond 18 augustus laat aan op Kilimanjaro Airport. Daar hebben we ze opgehaald met een busje. Wat blijft dat moment toch mooi en intens als je ze dan eindelijk weer ziet.

We hebben een erg leuke tijd met elkaar gehad. Zo zijn we met elkaar naar een Youth Gospel Party geweest. Een middag voor jongeren vol Afrikaanse dans, muziek en ontmoeting voor God.

Op zondag gingen we naar onze gemeente. Waar Dirk, Carla en Melanie door veel mensen uitbundig werden begroet, geknuffeld en welkom geheten. Vooral de Tanzanianen vonden het fantastisch om ze te zien.
Na de kerkdienst waren we uitgenodigd bij de familie Mamkwe voor een gezellige barbecue. Hier werd de 29e verjaardag van Michiel en ook de verjaardag van Hellen gevierd. Het werd een onvergetelijke middag met mooi weer, een heerlijke lunch, veel gezelligheid, dansen in de tuin met Afrikanen, een lekkere taart en nog veel meer.
Verder hebben we nog veel leuke dingen met elkaar gedaan. We hebben vooral veel gewandeld. We hebben een aantal keer een prachtige hike gemaakt in de natuur. En dit betekende over veel heuvels en paadjes waar je je voeten niet naast elkaar kon zetten. Arusha is een stad met een mooie groene omgeving en een aantal watervallen. Dit was erg indrukwekkend om te zien. We zijn ook nog naar de ‘hot spring’ geweest, dit is een warmwaterbron. Een geweldige plek met helderblauw water waar we heerlijk hebben gezwommen. Ook zijn we naar de lokale markt geweest en hebben ze ervaren hoe wij en de Tanzanianen hier wonen en leven. Natuurlijk gingen we ook met het openbaar vervoer. In de dala dala opgepropt of met z’n tweeën achterop de piki piki. Het was vooral heel fijn om samen te zijn.
We hebben enorm genoten van deze fantastische tijd. De twee weken gingen super snel voorbij. En we missen ze nu al enorm (en zij ons ook). We danken God voor deze mooie tijd samen!

Dirk, Carla en Melanie

Wat een prachtig land! De mensen zijn super vriendelijk en gastvrij. We hebben echt genoten, en vooral van jullie. Gods zegen voor voorspoedig verloop van jullie verblijfsvergunning en het werk op jullie school.

Hanny

Wat een prachtige foto's van jullie samen. Ik zie jullie genieten, wat fijn om zo weer bij elkaar geweest te zijn.

Arie en Anneke

We hebben zondagavond al hele verhalen gehoord van Carla, Dirk en Melanie....wat hebben ze het fijn gehad met jullie samen.
En dan nu met jullie mooie foto's, jullie enthousiaste verhaal....prachtig om te zien !! Mooi dat jullie het zo goed hebben gehad samen.
Nu hopelijk gauw de visum, zodat jullie weer gauw aan de slag kunnen.
Gods zegen hierop en we blijven voor jullie bidden. Liefs van ons

Gerda

Super mooie foto's. fijn dat jullie het zo leuk met elkaar hebben gehad. Dat is ook te zien op de foto's.

Michiel&Marlinda

Bedankt allemaal voor de leuke reacties. Tanzania is een fantastisch land met vriendelijke inwoners en we genieten er erg van dat we hier mogen wonen. Het was een fantastische en gezellige tijd met Marlinda's ouders en zusje. We missen ze stiekem al wel een beetje. Hopelijk hebben we inderdaad snel onze verblijfsvergunning, zodat we eindelijk weer aan het werken kunnen op onze mooie school.

Pim & Grietje

Een wel heel erg late reactie. Mooie foto's. Geweldig fijn, dat jullie elkaar zo konden ontmoeten en zo te zien hebben jullie het samen goed naar jullie zin gehad. Gisteren in de kerk voor jullie gebeden, in het bijzonder voor het visum van Michiel. Hopelijk mogen jullie snel hier duidelijkheid in krijgen. Ook hierin gaat God Zijn weg met en door jullie. Wees gezegend op de plaats waar jullie mogen zijn.