michielenmarlinda.reismee.nl

Oppassen op 2 lieve kindjes

Een paar weken geleden kwam Ivy naar ons toe in de kerk. Zij is een Indische Tanzaniaan, getrouwd met Glenn en ze hebben samen twee kinderen. Shania, een meisje van 5 jaar, en Nathan, een jongetje van 3 jaar. We kenden hun al van de huwelijkscursus die we eerder dit jaar hebben gedaan via de kerk.

Ze vroeg ons of wij 8 ochtenden achter elkaar konden oppassen op hun kinderen. Zodat ze wat meer te doen hadden, want ze hebben zomervakantie en de ouders moeten gewoon elke dag werken. Ze hebben wel een helper in huis die dingen voor hun doet, maar hij heeft niet voldoende tijd en vaardigheden heeft om steeds op de kinderen te letten.

Wat hebben we zoal met ze gedaan? We hebben met ze buiten gespeeld, geknutseld, gedanst, gestoeid, christelijke liederen gezongen, een hut gebouwd, zijn naar een restaurant geweest waar ook een mooie speeltuin is, hebben een mooie wandeling door de natuur gemaakt en zijn met z’n allen met de dala dala geweest (hadden ze nog nooit eerder gedaan).

Een aantal keer hebben we met ze mee geluncht en rond dat tijdstip kwam meestal ook de moeder thuis. De moeder was verbaasd dat wij het met hun kinderen konden uithouden, want de meeste Tanzaniaanse oppassers die ze gehad heeft konden hun kinderen niet aan en waren er na één keer al helemaal klaar mee. Dat zien we maar als een compliment.

Veel oppasdagen werden afgesloten met een groepsknuffel en we werden door Shania vaak uitbundig uitgezwaaid. We hebben een erg leuke tijd met ze gehad samen! En volgens de kinderen waren we altijd welkom. Wanneer komen jullie weer oppassen? Because, we like you Michael and Marlinda (zo lief!).