michielenmarlinda.reismee.nl

Een nieuw signboard!

Een paar weken geleden kwam er een man bij onze school langs. Hij was de ‘marketing men’ voor de Tanzaniaanse baas van onze school. Hij zei dat hij bezig was met een groot signboard voor onze school om deze langs de doorgaande weg te plaatsen. Dit alles had hij al overlegd met onze baas en dit was al goedgekeurd door hem. Want dit zou de kans groter maken dat we meer kinderen krijgen en dat het makkelijker is voor ouders en andere bezoekers om onze school te vinden.

Dit vonden wij natuurlijk een heel leuk idee en waren er erg blij mee! Wel waren we blij dat hij nog even met een schets naar ons toe kwam, want er zaten namelijk een aantal fouten in het ontwerp. Een aantal woorden waren verkeerd gespeld. Daarnaast stond er ‘new day care’. We zijn op dit moment nog wel nieuw, maar dat bord is natuurlijk voor jarenlang gebruik. En onze eigen naam stond er niet eens op. We zeiden dus dat ze nieuw weg moesten halen en er Mariado voor in de plaats moesten zetten. Ook de foto die ze wilden gebruiken was een foto van IBES. Als ze die willen gebruiken moeten ze toestemming hebben van IBES en van de ouders van de kinderen die op de foto staan. Maar naar onze tips wilden ze niet luisteren. Als we dus pech hebben komen er boze ouders van de kinderen die zomaar op een signboard staan. Maar dat is gelukkig nog niet gebeurd. Wat wel een probleem is, is dat ze denken dat we nu New Daycare heten en als ze het hek zien van Mariado Daycare & Nursery school ze verder rijden. Omdat de naam natuurlijk niet overeenkomt. Maar gelukkig komt het meestal weer goed en vinden ze ons.

We zijn erg blij met het mooie, grote en kleurrijke bord langs de weg. Iets verderop staat nog een klein bordje met een pijl, zodat de mensen het goed kunnen vinden. We hopen dat deze borden gaan helpen om meer nieuwe kinderen op onze mooie school te mogen verwelkomen!

dirk

zeker een mooie aanwinst dat bord ,jullie staan er zelfs bij op .( dat trekt zeker nieuwe kinderen )
dat het niet helemaal aan jullie verwachting voldoet kunnen we begrijpen ,dat zal wel aan de cultuur liggen ! maar het zal zeker helpen de school uit te breiden succes .met een groet uit het thuisland .

Michiel&Marlinda

Hoi Dirk. Wat een leuke reactie! De Tanzaniaanse cultuur is soms niet te begrijpen, maar we zijn blij met het bord en hopen dat er meer kinderen op onze school komen!