michielenmarlinda.reismee.nl

De nieuwe Daycare & Nursery School

Afgelopen maandag zijn we begonnen met onze nieuwe Daycare. We hadden er erg veel zin in!

De eerste dag waren er helaas nog geen kinderen, maar wel veel ouders die langs kwamen voor informatie. Het gaat hier in Tanzania namelijk heel anders dan bij ons. Op maandag beginnen de scholen en dan denken de ouders: Hé, mijn kind moet vandaag naar school, waar kan ik het heen brengen? Ze gaan op zoek naar een school en de volgende dag kan het kind naar school. Van tevoren hadden we dus geen idee wat we konden verwachten. De rest van de week kwamen er steeds meer kinderen. Intussen hebben we officieel al 5 kinderen. Sommige komen alle dagen en sommige een paar dagen. Superleuk! We doen elke dag verschillende activiteiten met de kinderen.

Binnen spelen met speelgoed, buiten spelen met de bal of kliederen met water, (Bijbel)verhalen voorlezen, kleuren, verven en nog meer.

Ook zijn wij verantwoordelijk voor bezoekers die komen, de administraties en alles wat eromheen geregeld moet worden. We moeten eten koken en voor en na schooltijd zijn we ook bezig om alles schoon te houden. Dat valt op het moment niet mee met het stoffige seizoen. We hebben ook een Tanzaniaanse leerkracht aangenomen die ons hierbij helpt. Dit is een oud student van ons.Ook moet er buiten het nodige gedaan worden.

We zijn ongeveer van 7:15 tot 17:15 aanwezig op de Daycare. Een momentje van rust zit er bijna niet bij. Behalve als de kinderen slapen. Dan kunnen we om de beurt even eten en bijkomen. ’s Avonds komen we dan ook moe thuis en liggen lekker op tijd in bed. We vinden het erg leuk dat we onze eigen school kunnen starten en hopen dat er snel meer kinderen komen!