michielenmarlinda.reismee.nl

Een nieuwe roeping in Tanzania!

Beste bloglezers,

Zoals jullie weten werken wij sinds februari 2016 bij IBES in Tanzania. We hebben de afgelopen periode veel kunnen doen voor IBES. Dit heeft u ongetwijfeld gevolgd en kunnen lezen in onze maandelijkse nieuwsbrief, op onze blog en op Facebook. Wij kijken dankbaar en blij terug op deze fantastische periode en danken God hiervoor!

Wat hebben wij zoal bereikt bij IBES?

- In Jezus’ Naam mochten wij onze Christelijke identiteit uitdragen bij IBES. Elke ochtend wordt er nu een verhaal verteld uit de kinderbijbel en worden er Christelijke liedjes gezongen. De Christelijke liedjes hebben wij de leerkrachten aangeleerd.
- Zo hebben wij een grote bijdrage gehad in de ontwikkeling van de daycare&nursery training voor de studenten. Samen hebben wij lessenboeken ontworpen voor de verschillende vakken.
- De huidige daycare leerkrachten zijn intensief door ons getraind. Zij zullen onze vakken overnemen en de studenten gaan trainen, die in opleiding zijn.
- De daycares van IBES zijn ontwikkeld en verbeterd. Denk o.a. aan lesseninhoud, begeleiding studenten door leerkrachten, televisietijd op vrijdag, sport op vrijdag en routinekaarten
- Tenslotte hebben wij een grote bijdrage mogen hebben aan de ontwikkelingen van de studenten en leerkrachten. Ze groeien enorm in hun zelfvertrouwen en hebben meer eigenwaarde. We zien dat God door hun jonge levens heen werkt en dat is geweldig om te zien!

Een nieuwe roeping!
Onze situatie is veranderd. In januari gaan we weer terug naar Tanzania. Na 9 maanden gewerkt te hebben bij IBES gingen we ons steeds meer bezig houden met onze volgende stap in Zijn Koninkrijk. Wat wil God met ons na onze periode bij IBES? We willen graag Zijn plan navolgen.Al maanden hebben wij het sterke gevoel dat God wil dat we hier moeten blijvenin Tanzania. Dit was voor ons al een eerste teken. Het land en de mensen zitten echt in ons hart plus dat wij hier met onze pedagogischekennis en liefdeveel kunnen betekenen.
Toen kwam de Daycare & Nursery School op ons pad. Hiervoor zijn we kleine stappen gaan ondernemen en bij elke stap die we namen werden er deuren door Hem geopend. En er blijven deuren opengaan.Het voelt heel erg goed en we weten zeker dat Hij wil dat we dit gaan doen!

- Samen worden wij daycare managers van de Mariado Daycare & Nursery school vanaf januari 2017 in samenwerking met IBES. In de daycare gaat op dezelfde manier gewerkt worden als bij IBES.
- Marlinda blijft daarnaast betrokken bij IBES. Er komt een vervolgklas na de pre-primary klas. In Nederland kan je dit vertalen met groep 3. Normaal gaan de kinderen na IBES door naar een basisschool, maar de ouders van de kinderen hebben aangegeven dat ze zo blij zijn met IBES dat ze hun kinderen hier graag willen houden. Marlinda gaat helpen om deze klas op te starten en draaiende te houden.
- Door het starten van deze Daycare & Nursery School zullen veel meer kinderen goed onderwijs kunnen krijgen. Er zijn namelijk nog geen andere Daycares te vinden die dezelfde kwaliteit hebben als bij IBES. We kunnen hierdoor werkgelegenheid creëren. We starten al met één Tanzaniaanse leerkracht (zie hieronder de foto) die wij getraind hebben bij IBES. Die zullen wij ook verder trainen en begeleiden. Ook creëren wij stageplekken voor de studenten van IBES. Zo kunnen zij in een veilige omgeving leren om een goede leerkracht te worden.

Het is natuurlijk allemaal heel spannend voor ons, maar wij hebben er heel veel zin aan! We zijn al een weekend op de Christmas Fair geweest om ouders aan te spreken en flyers uit te delen. Ook zijn we deze week druk met alle voorbereidingen in de Daycare & Nursery School.

In december vliegen we terug naar Nederland om daar een paar weken te verblijven en tijd met familie en vrienden door te brengen.

We hebben een website voor onze Daycare & Nursery School: www.mariadodaycare.com. Daar kunt u/jij een kijkje op nemen.

Louis schouwstra

Wat gaaf! Heek veel zegen op jullie werk toegewenst!

Michiel&Marlinda

Bedankt. Het is inderdaad heel erg gaaf en we hebben er heel veel zin aan om te starten in januari!